Menu
Din kundvagn

Handelsvilkår

Det svenske mærke af eksklusive køkkenemhætter Swedluxury er ejet af Ekman Seger Group AB (organisationsnr. 559171-8894) og driver hjemmesiden Swedluxury.fi og relaterede sider ("Website").


Firma- og kontaktoplysninger:


Ekman Seger Group AB

Org.nummer: 559171-8894
Adresse: Flygplansgatan 12

21239 Malmö
Tel: (+46)40 653 43 00
Mail: info@swedluxury.dk

Via Hjemmesiden kan du købe varer direkte fra producenten og det svenske mærke Swedluxury.
Vi opfylder kravene til PCI DSS, har SSL certifikater, vi er også Certificeret E-handel, hvilket betyder sikkerhed for dig som kunde.

 

Disse generelle betingelser gælder, når du som forbruger ("Kunde") afgiver en ordre via Hjemmesiden. Vilkårene og betingelserne gælder kun for kunder, der er forbrugere, og som afgiver ordrer via hjemmesiden. Som forbruger er du omfattet af forbrugerkøbeloven og lov (2005:59) om fjernsalg og aftaler uden for forretningssted.

Aftalen er indgået mellem dig som forbruger og Ekman Seger Group AB (Swedluxury). Når du handler hos Swedluxury, accepterer du de generelle vilkår og betingelser og privatlivspolitik, samt accepterer, at du har læst oplysningerne om persondata og givet samtykke til brugen af ​​persondata og cookies i henhold til aftalen.
Ved bestilling gælder de priser, der er angivet på Hjemmesiden. Priserne er angivet i svenske kroner og inklusive moms og kan justeres i realtid. Omkostninger til forsendelse og yderligere tjenester kan lægges til prisen.
For at bestille på Hjemmesiden skal Kunden være fyldt 18 år. Ifølge finsk lov accepterer sælgeren ikke kreditkøb for personer under 18 år. Sælger forbeholder sig ret til i individuelle tilfælde at afvise eller ændre en Kundes ordre (f.eks. hvis Kunden har afgivet forkerte personoplysninger og/eller har betalingsindsigelser).

Når du har afgivet din bestilling i netbutikken, sendes en ordrebekræftelse i forbindelse med købet til kunden via e-mail. Den sælgende part opfordrer kunden til at gemme denne ordrebekræftelse, da den er gyldig som garantibevis og kan være nødvendig for fremtidig kontakt med sælger. Kunden har ret til at fortryde købet i sin helhed, så længe ordren ikke er afsendt. Eventuelle betalinger foretaget af kunden vil blive refunderet fuldt ud i et sådant tilfælde. Der kan opkræves administrative omkostninger.

Vi tilbyder betaling med højest mulig sikkerhed for både private og erhvervskunder. Vi hverken behandler eller opbevarer kort- eller bankoplysninger, men har overdraget det fuldstændigt til Svea Ekonomi AB.
Vi samarbejder med Svea Ekonomi AB, som er certificeret efter standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) og administrerer betalinger for Ekman Seger Group AB.


Faktura
Vi tilbyder den mest populære betalingsmulighed via faktura til dem, der ønsker at modtage produktet, inden du betaler for det. Vi tilbyder både private og virksomheder at handle mod faktura. Vi tilbyder fakturabetalingen gennem vores samarbejde med Svea Ekonomi og vi overlader fakturaerne til dem. Fakturaens betalingsbetingelser er 14 dage for private og 30 dage for virksomheder. Ved forsinket betaling tillægges et lovpligtigt rykkergebyr på SEK 60, samt rente på 2% pr. måned. Fakturagebyret for privatpersoner og virksomheder er 0 SEK.


Kortbetaling
Du kan vælge at betale med MasterCard eller Visa. Kortbetalinger er sikre, og vi accepterer alle MasterCard og Visa tilsluttede kort udstedt i Norden. Kortkøb foretages direkte hos Svea Ekonomi og er krypteret i henhold til gældende standarder og regler herom. Ingen kortoplysninger håndteres eller gemmes på Swedluxury.se. Hævningen af ​​penge sker direkte fra din konto, når du godkender transaktionen og gennemfører din ordre.


Delvis betaling
Vi tilbyder også delbetaling af din ordre, så du selv kan vælge din månedlige udgift på en fleksibel og nem måde og ikke vil bruge alle pengene på én gang. Vi tilbyder delbetaling sammen med Svea Ekonomi. Du kan til enhver tid under din afdragsordning vælge at betale den resterende gæld af i en enkelt betaling. Du ansøger om delbetaling i forbindelse med at gennemføre din ordre ved kassen på en enkel måde. I forbindelse med gennemførelse af din bestilling foretages desuden en kreditopgørelse og et identitetstjek. Oplysningerne om denne videregivelse vil blive meddelt dig via post eller SMS. Skulle du ikke blive godkendt til delbetaling, får du straks svar på dette og du kan herefter vælge en anden betalingsmetode, der passer. Etableringsomkostninger for delbetalingen betales ved første rate og derefter betales de resterende gebyrer den respektive måned. Alle spørgsmål om delbetalinger håndteres direkte af Svea Ekonomi.


Direkte bankbetaling
Vi støtter alle større banker, hvis du ønsker at betale direkte med din bank. Du logger ind med mobilt bankID og gennemfører handlen direkte ved kassen. Transaktioner varetages af Svea Ekonomi i samarbejde med Trustly.

Gratis fragt
Gratis forsendelse inkluderer forsendelse til agenter (for mindre pakker) eller til webstedets grænse (for større forsendelser). Hjemlevering til ejendomsgrænsen sker i hele Danmark, undtagen til øer hvor transport skal foregå med båd/betalt færge.


Pakke
Sendes til nærmeste posthus til levering over disk. Når produktet er klar til afhentning, får kunden besked på SMS.


Hjemmelevering
Levering sker til grundskel alt. Havn. Leveringen sker så vidt en lastbil kan komme og speditøren kan ikke tage ansvar for f.eks. vejbom, der er aflåst mv. Når leveringen aflæsses fra lastbilen, er du selv ansvarlig for at transportere produktet ind i dit hjem eller til det ønskede område. Identifikation af køber skal fremvises ved levering..


Hjemlevering inkl. indbæring
OPMÆRKSOMHED! Tillægsydelsen kan bestilles efterfølgende, og hvis transportøren tilbyder denne type levering til adressen. Når du køber en tillægsydelse såsom levering, fører speditøren varen ind i det ønskede rum i hjemmet. I nogle tilfælde skal du muligvis være behjælpelig under leveringen.

Aften levering
OPMÆRKSOMHED! Tillægsydelsen kan bestilles efterfølgende, og hvis transportøren tilbyder denne type levering til adressen. Vi leverer om aftenen i store dele af landet. Turene er sjældnere end om dagen, hvilket betyder, at leveringstiden er længere. Levering sker så langt en lastbil kan køre, hvilket vil sige op til grundskel eller til din port, hvor den afleveres og kvitteres af dig som kunde. Denne service kan ikke kombineres med andre tillægsydelser såsom afhentning og returnering.

 

Varer der er på lager leveres normalt indenfor 2-7 hverdage, medmindre andet specifikt er aftalt (f.eks. i forbindelse med booking af varer der ikke er på lager), levering sker senest 30 hverdage fra Swedluxury (Ekman Seger) Group AB) bekræftede ordren skriftligt gennem ordrebekræftelsen.
Den forventede leveringstid på varen er 7 hverdage. I tilfælde af en leveringsforsinkelse vil Sælger uden unødig forsinkelse give dig besked om et nyt leveringstidspunkt og vil fortsat overvåge ordren. Medmindre andet specifikt er aftalt og en levering tager mere end 10 hverdage og dette ikke skyldes dig som kunde, har du ret til at fortryde købet. Dette gælder ikke for specialbestillinger.

Hvis pakker skal indløses, skal Kunden gøre dette inden for den tid, der er angivet i meddelelsen. Forsendelsen skal normalt afhentes personligt med gyldigt ID og forsendelsesnummer. Kunden modtager altid en besked, der viser hvor og hvornår pakker skal afhentes/levereras. Meddelelse kan ske via e-mail, almindelig post og hvis Kunden har oplyst et mobilnummer, også via telefonopkald eller normalt sms. Hvis pakken ikke udløses og returneres til afsender, opkræver vi et gebyr på minimum 270 kr. op til 1020 kr. for store forsendelser. Gebyret dækker administrationsomkostninger, fragt og returforsendelse og ekspedition. Uindløste pakker er ikke omfattet af fortrydelsesretten.

Levering sker i forbindelse med rederierne DHL og DB Schenker. Uanset leveringsmåde vil fragtmanden kontakte dig telefonisk eller normalt via SMS (husk at følge instruktionerne) for at aftale, hvilken dag leveringen skal finde sted. Husk at være hjemme for at modtage varen til aftalt tid. Vi er ikke ansvarlige for omkostningerne ved ny levering. Du kontakter fragtmanden for at aftale en ny levering, når varerne skal leveres igen. I et sådant tilfælde står du selv for den anden udkørsel og vi forbeholder os retten til at fakturere for denne omkostning, som er minimum 270 kr.


Ufuldstændige eller forkerte forsendelsesinstruktioner
Hvis der ved bestilling er angivet et forkert meddelelsesnummer eller leveringsadresse, og kunden ønsker at ændre dette efterfølgende, når forsendelsen allerede er afgået, er prisen for et nyt fragtdokument 210 kr.


Lagerleje
Hvis forsendelsen bliver på terminalen i længere tid end 3 hverdage, opkræves lagerleje af transportøren. 220 kr. pr. dag – denne omkostning faktureres kunden. Derfor er det vigtigt, at du har mulighed for at modtage forsendelsen kort tid efter afgivelse af bestillingen.

Forsendelsesomkostninger
Vi tilbyder fri fragt på alle køb over 1020 kr. Vi tilbyder hjemlevering til grundgrænsen samt levering til udleveringsstedet. Store varer leveres kun med hjemlevering. Forsendelsesomkostninger for ordrer, der ikke overstiger 1020 DKK er: 1-3 kg - 70 DKK, 4-6 kg - 75 DKK, 10 kg - 12 kg - 230 DKK, 13 - 17 kg - 313 DKK, 20 kg - 487 DKK .


Forsinket levering
Hvis en levering er forsinket, vil vi gøre alt, hvad der står i vores magt, for at fremskynde processen og sikre, at dine varer når dig så hurtigt som muligt. Det kan ske, at en levering bliver forsinket, fordi vores fragtmand ikke har overholdt aftalen. Vi forbeholder os derfor retten til at fritage os for enhver erstatning og erstatning ved leveringsforsinkelser.

Produktkontrol
Inden en vare forlader vores lager, gennemgår den et grundigt produkttjek. En af vores medarbejdere tjekker emhættens funktioner og tjekker omhyggeligt, at der ikke er nogen som helst skader på emhætten. Som bevis på gennemført og godkendt produktkontrol medfølger et datostemplet produktkontroldokument med emhætten. En videooptagelse af emhætten sammen med det leverede produktdokument gemmes på vores servere. Alt dette for at sikre kunden, at vi har sendt en fejlfri vare!

 

Hvis du bemærker transportskader på pakken ved levering, skal du ved modtagelsen notere skaden på fragtbrevet.

Selvom du ikke ser synlige skader på kassen, kan der være skjulte transportskader på varen. Derfor er det meget vigtigt, at du pakker produktet ud samme dag, du modtager det, for at sikre dig, at du har modtaget det korrekte produkt, og at produktet ikke har skjulte transportskader. Prøv at køre produktet, før du lægger det til side.

Er der skjulte transportskader, skal du straks, senest inden for 3 dage efter modtagelsen, dokumentere skaden ved at tage billeder af skaden og emballagen.

Send disse billeder til:

info@swedluxury.dk


I emnet skriver du: Skjult transportskade, ordre id (f.eks. 1100).

Husk at gemme emballagen ved transportskader, da speditøren ønsker at have mulighed for at undersøge den for at arbejde for at minimere risikoen for transportskader i fremtiden.
Efter de til enhver tid gældende transportforhold skal skjulte skader anmeldes hurtigst muligt, dog senest 3 hverdage efter modtagelsen. Er dette ikke sket, overgår bevisbyrden for, at skaden er sket under transporten, til den skadelidte (dig/kunden).


Forsikret transport


Alle forsendelser, der forlader Swedluxury, er fuldt forsikrede. Den sælger er ansvarlig for risikoen under transporten. dvs. vi bærer risikoen for, at produktet går tabt eller beskadiges under transporten fra os til dig som slutkunde.

 

Ved køb af varer på Hjemmesiden gælder der altid 14 dages fortrydelsesret i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning "Lov (2005:59) om fjernaftaler og aftaler uden for forretningssted".
Fortrydelsesretten begynder at tælle fra det øjeblik, du har modtaget det komplette produkt. Ønsker du at returnere dit produkt, skal du kontakte vores kundeservice via e-mail inden for 14 dage og skriftligt bekræfte dit ønske om returnering. 

Du bevarer 14 dages fortrydelsesret, så længe du ikke monterer emhætten eller fjerner beskyttelsesfilmen og bruger emhætten i større omfang end nødvendigt.


Swedluxury returnerer til kunden med en returseddel. Returnering sker i original emballage i henhold til instruktioner fra Ekman Seger Group AB. Fortrydelsesretten gælder kun for private.


Kunden er ansvarlig for returneringsomkostningerne.

Kunden får refunderet de penge, der er hævet fra kundens bankkonto ved bestilling, skat og gebyrer.
Fra det beløb, der skal tilbagebetales, har Sælger ret til at fratrække et beløb svarende til varens værdifald i forhold til varens oprindelige værdi, hvis og i det omfang et sådant værdifald skyldes Kundens håndtering, varerne i videre omfang, end det er nødvendigt for at fastslå dets egenskaber eller funktion, eller ikke har emballeret forsendelsen korrekt og dermed er varen blevet beskadiget under transporten. Ved udnyttelse af fortrydelsesretten betales yderligere udførte ydelser ikke tilbage ved tilbagebetaling.
Vid nyttjande av ångerrätt så betalas utförda tilläggstjänster ej tillbaka vid återbetalning.

Returforsendelsesomkostninger refunderes ikke. Kunden refunderes indenfor 7 hverdage fra den dag virksomheden modtager returneringen, tilbagebetaling sker uden unødig forsinkelse.
Virksomheder betaler et returgebyr, normalt 20 % af ordreværdien.

Fortrydelsesretten gælder ikke for følgende varetyper:

- Varer, der er fremstillet efter Kundens anvisninger, eller som på anden måde har fået et tydeligt personligt præg;
- Varer, der er bestillingsvare, dvs. varer fremstillet efter kundens ønsker
- Brug varer, der ikke er i original emballage.

Ved at acceptere Betingelserne accepterer Kunden, at fortrydelsesretten ikke gælder varer, der har været brugt, f.eks. beskyttelsesfilm er fjernet, eller produktet er blevet brugt i større omfang end nødvendigt for at fastslå dets egenskaber eller funktion.

I forbindelse med en ordre på varer, hvor fortrydelsesretten ikke gælder, modtager Kunden tydelig information herom på mail eller telefonopkald. Gælder varer fremstillet efter kundens ønsker.

Kunden informeres hermed om, at Ekman Seger Group AB generelt leverer produktbeskrivelser/brugsanvisninger til hjemmeelektronikprodukter.

Du har 2 års garanti på alle emhætter og udvidet garanti på op til 5 år på udvalgte emhætter hos Swedluxury. Tydelig information om, hvor mange års garanti og hvad garantien dækker, følger med produktet.
Garantien dækker originale fabrikationsfejl, og dermed ikke fejl, der opstår under eller efter en ændring af produktets funktion og udseende, såsom ombygning, eller at produktet ikke er brugt i henhold til anvisninger, du har foretaget din egen opgradering af produktet eller anden konfiguration. Kundens ordrebekræftelse er gyldig som garantibevis.

Reklamationsretten omfatter varer, der er defekte i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. En kunde, der ønsker at klage over en vare, skal kontakte Sælger hurtigst muligt efter, at fejlen er opdaget.

Klager og service: service@swedluxury.dk

Reklamation inden for to måneder efter, at Kunden har opdaget fejlen, anses altid for at være fremsat rettidigt. Kunden har 2 års reklamationsret på varer købt på Hjemmesiden.

Garantien dækker originale fejl, der har været på produktet siden fremstillingen og dækker ikke fejl, der måtte være opstået efter ændringer i produktets funktion og udseende. Garantien dækker kun produktet og ikke forretningstab, omkostninger til demontering og genmontering eller omkostninger, der måtte opstå til restaurering af vægge, lofter og gulve.

Reklamationsretten gælder fra den dag, du har modtaget varen. Ved køb af produkter som erhvervsdrivende har du 6 måneders garanti på det købte produkt, hvis produktet anvendes iflg. vedlagte brugermanual. Garantien gælder ikke, hvis du køber et produkt beregnet til en privat husholdning, men brugt i et kommercielt område eller i et offentligt rum.

Sælger er altid ansvarlig for returfragten i tilfælde af godkendte reklamationer.
Sælger forbeholder sig ret til at afvise en reklamation, hvis produktet ikke er blevet brugt i henhold til brugsanvisningen, eller hvis produktet er blevet ændret.

Når den reklamerede vare returneres, og reklamationen er godkendt, vil Sælger yde Kunden kompensation i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Sælger tilstræber, at dette sker inden for 30 dage efter, at Sælger har modtaget reklamationen, men det kan tage længere tid afhængig af varens art. Sælger forbeholder sig retten til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at produktet ikke er defekt i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Ved reklamationer følger Sælger retningslinjer fra Det Almindelige Klagenævn.

Sælger kan fra tid til anden tilbyde kampagner på Hjemmesiden, der kan have mere favorable vilkår end hvad der fremgår af disse Vilkår, f.eks. fri fragt, vedrørende betaling eller udvidet fortrydelsesret. Disse mere fordelagtige betingelser gælder, så længe kampagnen er aktiv og for de specifikke varer, som er angivet af Sælger i forbindelse med kampagnen. Sælgeren forbeholder sig retten til at trække sådanne kampagner tilbage til enhver tid. I tilfælde af opsigelse eller annullering af en kampagne, gælder disse vilkår uden ændringer. Tilbud på specifikke varer på hjemmesiden er gyldige i en begrænset periode og så længe lager haves.

Sælger tager forbehold for trykfejl i tilfælde af fejl i den tekniske specifikation, illustrationsbilleder, produktbeskrivelser, forkerte billeder og prisjusteringer eller forkert lagerstatus. Skulle denne type oplysninger blive opdaget, har sælger ret til at rette og opdatere oplysningerne til enhver tid. Såfremt varen er solgt til en forkert pris, har sælger ret til at standse ordren, indtil kunden er informeret og en accept af den rettede pris er accepteret af kunden. Sælgere vil kontakte kunden hurtigst muligt for at fremskynde processen, og kunden har ret til at fortryde købet, hvis de ikke accepterer prisreguleringen uden yderligere omkostninger for kunden.

 

Hjemmesiden ejes af Ekman Seger Group AB. Indholdet af hjemmesiden ejes af Ekman Seger Group AB. Oplysningerne er beskyttet af blandt andet intellektuel ejendomsret og markedslovgivning. Det betyder, at varemærker, firmanavne, produktnavne, billeder og grafik, design, layout og information om varer, tjenester og andet indhold ikke må kopieres eller bruges uden skriftlig tilladelse fra Ekman Seger Group AB.

Sælger er ikke ansvarlig for forsinkelser forårsaget af forhold uden for sælgers kontrol såsom for eksempel generel epidemi/pandemi, arbejdskonflikt, krig, brand, lynnedslag, terrorangreb, ændret myndighedsregulering, tekniske problemer, fejl i el/telekommunikation/ dataforbindelser eller anden kommunikation og svigt eller forsinkelse i tjenester fra underleverandør på grund af forhold specificeret heri. Disse forhold skal danne grundlag for fritagelse, som medfører fritagelse for erstatning og andre sanktioner. Skulle en sådan situation opstå, informerer Sælger Kunden dels i begyndelsen og dels ved slutningen af ​​tidspunktet for den aktuelle situation. Hvis forholdet har varet længere end to måneder, har både Kunden og Sælger ret til at fortryde købet med øjeblikkelig virkning.

Sælger forbeholder sig retten til at foretage ændringer i disse vilkår og betingelser til enhver tid. Ændringer gælder fra det tidspunkt, hvor Kunden har accepteret Betingelserne (i forbindelse med et nyt køb eller ved besøg på Hjemmesiden), alternativt 30 dage efter, at Sælger har informeret Kunden om ændringerne. Sælger anbefaler dog, at Kunden løbende holder sig opdateret på Hjemmesiden for at være opmærksom på eventuelle ændringer i Vilkår og Betingelser. De betingelser, som forbrugeren accepterer, er det, der gælder for denne ordre.

Sælgerens mål er altid at nå til enighed med den købende part, så hvis der er tvivl før eller efter købet, kontakter du først sælgers kundeservice for at løse problemet. Ved eventuelle uklarheder eller uenigheder tager slutkunden sagen videre til Det Almindelige Klagenævn, hvor vi følger det Almindelige Klagenævns afgørelse i sagen. Det Generelle Klagenævn er upartisk og rådgiver ikke nogen involveret part. Sager til det almindelige klagenævn skal indgives senest seks (6) måneder efter, at sælger har afvist købers krav.
I tilfælde af en tvist vedrørende denne aftale vedrørende fortolkninger eller anvendelse, skal de fortolkes i overensstemmelse med finsk lov og afgøres med det generelle klagenævn eller i sidste udvej en finsk domstol.